KOSTEN

Kinderfysiotherapie (tot 18 jaar) wordt normaal gesproken 18 keer per jaar vergoed uit de basisverzekering. Voor kinderen geldt het verplichte eigen risico nog niet. Er zijn dan dus geen kosten.

Het aantal behandelingen is uiteraard afhankelijk van de klacht of aandoening.

Verzekeraars

Wij hebben met vrijwel alle zorgverzekeraars een contract. De kosten voor kinderfysiotherapie worden dus direct bij de verzekeraars gedeclareerd. Twijfelt u erover of wij ook met uw verzekeraar een contract hebben? Neem dan gerust contact met ons op.

We onderscheiden niet- chronische en chronische klachten in de kinderfysiotherapie. De vergoeding van de kosten hangt hier ook mee samen.

Niet-chronische klachten

De meeste klachten bij kinderen zijn niet-chronische klachten. Denk hierbij aan een voorkeurshouding, moeite met schrijven, sport- of houdingsprobleem. Kinderen van 0 tot 18 jaar hebben recht op 18 keer kinderfysiotherapie uit de basisverzekering. Hieraan zijn dus geen kosten verbonden voor de kinderen (en hun ouders). Na 18 behandelingen is vergoeding afhankelijk van de wijze waarop ouders aanvullend verzekerd zijn. Kijk dit dus altijd goed na.

Chronische klachten

Voor kinderen met een chronisch aandoening wordt kinderfysiotherapie onbeperkt uit de basisverzekering vergoed. De aandoening moet dan wel voorkomen op Bijlage I van het Besluit Zorgverzekeringen. De kinderfysiotherapeut kan je hierover meer vertellen.

KINDERFYSIO MAASLAND 0412 72 49 20
Hoofdvestiging Verdilaan 48, 5384 CJ Heesch